STÆVNER
Konkurrenceafdelingen har mange spændende aktiviteter i løbet af sæsonen.
 Mange af disse aktiviteter og stævner, er på forhånd fastlagt inden sæsonstart, men nogle stævner kræver eksempelvis at man kvalificerer sig til at deltage.

VALLE-CUP

Valle-Cup er Svømmeklubben Grindsteds eget store svømmestævne, som ofte har over 200 deltagende fra forskellige klubber. Stævnet er for svømmerne op til det 14 år.
 Stævnet ligger i weekenden op til efterårsferien (weekenden i uge 41) og er dermed en perfekt måde at starte en god efterårsferie på.

KLUBMESTERSKAB
Svømmeklubbens eget klubmesterskab er noget ganske specielt at være med til. Det er klubbens ældste tradition som går helt tilbage til 1934.
Stævnet finder sted i slutningen af sæsonen hvor stævnet afvikles i konkurrenceholdenes træningstid.
Både Talent- og Konkurrenceholdet er inviteret til stævnet.

DGIs BEGYNDER-/TALENTSTÆVNER
I løbet af sæsonen afvikles der 4 talentstævner i den DGI Sydvest.
Stævnerne tilbydes svømmerne på Talentholdet.
Stævnerne er for nybegyndere og giver mulighed for at prøve kræfter af med de forskellige stilarter mod svømmere fra andre klubber.
Der er medaljer til 1., 2. og 3. pladsen i hvert af de 4 individuelle løb, der svømmes, samt medaljer i stævnets afsluttende holdkap.
Stævnerne tager normalt 2 - 3 timer.
(forhør dig om reglerne hos din  træneren).

DGIs LANDSMESTERSKAB
Stævnet har deltagende svømmere fra DGIs 16 landsdelsforeninger.
Det er et hyggeligt stævne, der giver mulighed for at svømme mod en masse andre svømmere fra hele landet.