A-HOLDET, STORT BASSIN
Konkurrence A-holdet er Svømmeklubben Grindsteds bedste svømmehold og her er der virkelig mulighed for at mærke hvad konkurrencesvømning er.
Det er påkrævet at Svømmeklubben Grindsteds svømmeskole er gennemført eller at lignende kvalifikationer er opnået.
Kontaktperson i konkurrenceafdelingen skal kontaktes før tilmelding til dette hold.

Formål med undervisningen:
- at styrke svømmeren fysisk og konditionsmæssigt ved at øge træningsmængden
- at finpudse eksisterende og indøve nye tekniske færdigheder
- at hjælpe svømmeren så denne opnår de bedst tænkelige resultater

A-holdet har en bred vifte af aktiviteter og stævner i løbet af svømmesæsonen, både endagsstævner, weekendstævner (f.eks. vores eget Valle-Cup) og kvalifikationsstævner.
Deltagelse i ovennævnte aktiviteter afhængigt af hvilke tider den pågældende svømmer opnår i løbet af sæsonen.
Hver sæson forsøges arrangeret træningslejr for alle konkurrenceafdelingens svømmere – typisk i uge 7.
Svømmesæsonen for A-holdet løber fra august - juli.

Læs mere om konkurrencesvømning og vores forskellige konkurrencehold i "KONKURRENCEFOLDEREN"
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen